SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
TDS 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hastane Yönetimi ve Organizasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 103
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerimize, sağlık kavramı, sağlık sistemi, sağlık sisteminin örgütlenmesi, her türlü hastanenin yönetimi, yönetim stratejileri, yeniden yapılandırılmaları, sağlık kurumlarında bilgi sistemi, insan kaynakları yönetimi, performans yönetimi hakkında teorik ve pratik bilgi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilere; yönetim kavramı; sağlık kavramı ve belirleyicileri; sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının sınıflandırılması; hastane yapısı ve organizasyonu, hastanelerde insan kaynakları, sağlık kurumlarında yönetsel ve klinik bilgi sistemleri hakkında temel bilgiler verilecektir. Ders programında aktarılan teorik bilgiler, sunum ve ödevler ile desteklenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı Sağlık ve Sağlığın Belirleyicileri Sağlık Hizmetleri | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 15-33 |
2 | Sağlık Kurumları ve İşlevleri Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi ve Sağlık Bakanlığı | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 45-71 |
3 | Sağlık Kurumları Yönetimine Giriş Hastane Organizasyonu | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 101-117 |
4 | Hastane Yönetim Kurulu Tıp Hizmetleri Organizasyonu | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 139-179 |
5 | Hastane Yöneticisi Hastanelerinin Organizasyon ve Yönetimi Üniversite Hastanelerinin Organizasyonu | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 179-233 |
6 | Sağlık Kurumlarında kuruluş aşamaları | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 233-283 |
7 | Kurumlar Arası İşbirliği Stratejileri Sağlık Kurumlarında Dış Kaynaklardan Yararlanma Sağlık Kurumlarında Örnek Edinme | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 283-317 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa:349-371 |
10 | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevleri Sağlık İnsan gücü planlaması | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa:371-409 |
11 | Sağlık Kurumlarında Stok, malzeme yönetimi | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa:433-467 |
12 | Sağlık Kurumlarında Hizmet Birimleri | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa:467-511 |
13 | Sağlık Kurumlarında Kurumsal Pazarlama Yönetimi Tedarik ve Satın Almanın Stratejik Boyutu | T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel koordinatörlüğü Hastane Yönetimi Eğitimi Referans Notları Sayfa: 56-68 |
14 | Ödev sunumları | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Kavuncubaşı, Ş ve Yıldırım, S. 2013. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı. Siyasal Yayınları: ısbn: 9789757351511
Ağırbaş İ., 2019. Hastane Yönetimi ve Organizasyon. Siyasal Yayınları Ankara ISBN: 9786059221306 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr.Budak,Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı ISBN:9786053203209 Gürüz, D. Özdemir Yaylacı , G.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi, İzmir, 3. Baskı ISBN: 978-9756347218 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
28
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
174
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
|||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ PROJELERİ
"Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri" dersini seçen öğrenciler; “Sağlık Okuryazarlığı”, "Marka Tercihini Etkileyen Faktörler", "Cinsel Sağlığa Yönelik Bilgi ve Tutum" ve "Akıllı Telefon Bağımlılığı"
İEÜ, SAĞLIKTA EŞREFPAŞA HASTANESİ’YLE EKOL YARATACAK
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), sağlık eğitiminde yeni bir ekol yaratma adımlarında Eşrefpaşa Hastanesi’yle birlikte yol alacak. Kuruluşu tamamlanan ve bu yıl eğitime